lørdag 9. juni 2012

Enkel dessert.....

Har du lyst på noe raskt og enkelt av det søte slaget etter middag, så har jeg et tips med variasjonsmuligheter. Jeg synes det er viktig å ha noen desserter på lager, som kan tilpasses etter inneholdet i kjøleskap og fryser.
I går kveld, serverte jeg disse.....

Jeg hadde butterdeig i fryseren og kjevlet ut et ark, som fikk noen oppbygde kanter. Stek dem i ovnen til de har fått gyllen farge og er sprø og fine. Husk å prikke midten med en gaffel, så den ikke hever seg.
Pisk krev som du blander med vaniljesaus eller vaniljekrem.. riv skall av sitron og ha i  noen dråper av saften.
Bruk det du har av frykt.... jeg hadde kun jordbær og kiwi... men bringebær kan jeg tenke meg er knallgodt. Riv gjerne litt sjokolade å ha over. Eller sikt melis, som siste finish!





Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar