mandag 7. mai 2012

Flyvende Jacob

Jeg kjøper aldri grillet kylling på butikken. Untatt hvis jeg skal slenge sammen "Flyvende Jacob" til middag!



Det er også enkelt hvis du skal ha mange til middag - bruk langpanna og slå deg løs!

Til min flyvende Jacob trenger du:

Grillet kylling
Rødløk
Hvitløk
Bacon
Sopp
Chilli
Fløte
Creme fraiche
Salt/pepper
Brokkoli
Urter (jeg bruker bladpersille)


Plukk fra hveransdre den grillede kyllingen og legg de fine bitene i en ildfast form. Ikke ta av skinnet, det er med på å gi smak til retten. Fres løk, hvitløk og chilli i en kjele og tilsett fløte og noen spiseskjeer med creme fraiche, når løken har blitt blank og fin.
Sprøstek baconbiter og ha over kyllingen i formen. Del brokkolien opp i små buketter, og bland ned i sausen. Smak til med salt og pepper.
Det må være nok saus til at kyllingen er halvveis dekket.
Bland godt sammen og sett i ovnen på 200 grader i ca 25 min.
Server med et dryss persille, god ris, og gjerne en salat.





Neida, det er slett ikke avansert.... men overraskende godt, og veldig fort gjort.


Enjoy! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar