tirsdag 29. mai 2012

Hva med hjemmelagde burgere på grillen?

Jeg liker det enkelt når det kommer til grilling. Mine favoritter er faktisk pølser og burgere!
Hjemmelagde burgere er fort gjort, og SÅ mye bedre enn de frosne man kan kjøpe.
Man tenker kanskje ikke på hvor mange ulike muligheter man har med tanke på kjøttdeig og smaker.....hva med lammekjøtt, kyllingkjøttdeig eller kanskje svin?


Til mine grill-burgere trenger du:

DIN favoritt kjøttdeig (Jeg elsker lam, men bruker aller mest kyllingkjøttdeig)
Rødløk
Hvitløk
Muskatnøtt
Sylteagurk
Egg
Salt/pepper
Chilli
2 brødskiver som du legger på en tallerken, og heller litt melk på.

Finn frem en bolle og ha i utvalgt kjøttdeig, hakk løk og hvitløk veldig fint og bland i. Finhakk 5-10 biter med sylteagurk suuuper fint. De skal sette smak, ikke være tyggemotstand. Bland alt sammen med med 1 egg, salt/pepper, hakket chilli og revet muskatnøtt.
Fjern skorpene fra brødet og bland resten i kjøttdeigmixen.
Finn frem et bakepapir som du former burgerne på. Jeg liker at det er litt tykkelse, slik at jeg senere kan steke de med en svakt rosa kjerne.
Når alle burgerne er klare, legger du bakepapiret over og hiver dem litt i fryseren. Da er det lettere og grille dem!
Og for gudsskyld: Burgere skal serveres i hamburgerbrød, med masse dressing,salat, løk, mais, tomat og cheddar.
Ikke spar på noe :)

Aaaahhhh....



Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar