mandag 28. september 2015

Saftig kyllingbryst på risotto med steinsopp og hvitvin


Alt jeg kan ha parmesan i, smaker godt til middag. I går rev jeg store mengder ost i en risotto med steinsopp og hvitvin, og stekte kylling ved siden av. Ikke feil, kan jeg fortelle deg.





Start med å frese løk, hvitløk og sopp i en dyp panne. med ganske mye olje. Etter en stund har du i risotto ris, og starter og spe med hvitvin og kraft. Risen absorberer væsken, og siden du må koke risen i ca 15-20 min trenger du mer væske enn du tror. Kok opp vann med kraft/fond og spe med en øse av gangen til du har rett konsistens. Dette er trening. Morsomt å perfeksjonere.


Her har jeg hakket persille, revet parmesan og sitronskall  til risottoen og gjort klar en avokado jeg vil servere ved siden av. Vent til risottoen er ferdig før du blander inn ost, urter og sitron.
Mens risottoen koker, steker du kylling i panne og ettersteker på lav varme i ovn noen minutter.
Deretter legger du opp, avslutter med noen dråper god olivenolje, litt pinjekjerner og koser deg. Dette er min type "comfortfood" :)




GOD MIDDAG! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar