torsdag 29. oktober 2015

Saftig og mørt oksekjøtt, med stekt løk og søtpotet!


Mannen min blir ekstra glad de dagene det serveres en eller annen variant av okse. Det skjer ca 1 gang i uken. Den gangen var i dag! :)
I dag skuulle jeg trene etter jobb og hadde ikke tid til å forberede så mye. Derfor tok jeg det stykket jeg hadde med høyrygg, rubbet det med egen kryddreblanding (bruk de smakene du liker) og brunet det i en panne. Deretter la jeg kjøttstykket i en liten ildfast form, og kokte ut pannen med rødvin og hvitløksbåter. Hell den innkokte vinen over kjøttet. Stek i minst 3 timer, helst 4 på 120-130 grader.
Formen blir fylt av en deilig sjy .




Som tilbehør ville jeg holde det enkelt : most søtpotet, og stekt løk. Og sjyen selvsagt.
That`s it.
Kjøttet blir SÅ mørt at jeg strengt tatt bare kunne spist det med en deilig saus.

Mmmmmm......... God middag! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar