fredag 28. august 2015

Helgemat med laks, parmesan og kremet pasta.

Håper dere har hatt en fin uke og at dere, som meg, er glade for at det har blitt fredag. Dette er min favorittdag å lage middag på, men jeg ender alltid opp med noe enkelt. Selv om det er rask mat, er jeg veldig opptatt av at det skal sette tonen for resten av helgen, rent matmessig.   
Jeg elsker pasta! Sånn er det bare. Stort sett alt med pasta synes jeg både er gøy og lage OG godt og spise. 
I dag får dere en liten lekkerbisken med laks og parmesan. 



Du trenger: 
Laks
Sopp
Purre
Hvitløk
Tomater
Creme fraiche (lett)
Fløte
Basilikum
Pinjekjerner
Pasta
Parmesan
Avocado
Salt/pepper

Start med sausen: Fres sopp, hvitløk og purre i en gryte. Tilsett en finhakket tomat, fløte og lett creme fraiche. Slå ned varmen , og smak til med salt og pepper. 


Kok pasta og sett laksen i ovnen på 180 grader i 10 min. 

Når pastaen er ferdig slår du av vannet, har den tilbake i kjelen og heller sausen over. Riv en god håndfull parmesan, hakk urter (basilikum) og bland godt. Legg opp pastaen, ha på ristede pinjekjerner, avocado og den ferdig stekte laksen. 




Enkelt og greit - gjort på 15 min fra start til slutt! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar