onsdag 26. august 2015

Eksotisk og enkel middag med svin!


God saus er viktig! 
Og i dag har sausen smak av kokos, og sitron. Kan ikke bli feil det, vel? :)
Start med å brune ditt valg av kjøtt - i dag ble det svinekjøtt her. Det er  oljet, krydret og stekt raskt i panne, før det er etterstekt på 100 grader. Bruk steketermometer, og ta det ut når kjernetemperaturen når 68 grader. La kjøttet hvile. 

Deretter bruker du samme panne til å steke sopp, løk, hvitløk og revet ingefær. Så svir jeg av litt green curry sammen med grønsakene, og heller på en boks med kokosmelk, kyllingfond, litt fiskesaus og noen dråper sesamolje. Smak til med lime, hvis du har. (Jeg brukte sitron i dag og de funket helt fint.)

Også i dag serverer jeg en grønn salat ved siden av middagen. Jeg simpelthen elsker salat og trenger en dose hver dag! 
Når man har så god saus synes jeg det er godt med litt ris til - må jo få med all sausen :)



Slik type saus fungerer jo helt glimrende med kylling og fisk også... så ta det du har i kjøleskapet.


God middag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar