fredag 26. august 2011

Lørdagsmiddag

Noen lørdager bruker jeg lang tid på middagen. Både planleggingen, og selve kokkeleringen tar ofte flere timer. Jeg koser meg, og senker skuldrene - noe jeg svært sjelden får til... hehe :)
MEN... andre ganger trenger jeg annen type mat. Den enkle sorten, men som likevel smaker digg. God gammeldags "comfort food"!
Det er kanskje ikke supersunt, men guuuud så godt det er innimellom.
En av mine all time favoritter er en mexicansk traver: SUPER NACHOS !



Du trenger:
1 pk kyllingkjøttdeig (300 g til 2 pers)
1 bx kidneybønner
Rødløk
Tortillachips (Jeg bruker de runde man finner i alle  butikker)
Ost ( Cheddar, norvegia, eller jarlsberg funker fin, fint)
Tacokrydder (Bruk pose! Dette skal være enkelt)
Salsa (lag selv, eller kjøp ferdig glass)
Guacamole ( IKKE lov til å kjøpe ferdig, under noen omstendigheter!)
Rømme

Begynn med å brune kjøttdeigen. Når den har fått fin farge, har du over tacokrydderet og deretter bønnene, slik at de får lett oppvarming. Sett komfyren på 200 grader.
Bruk 2 ildfaste former, og dekk bunnen med tortillachipsene.....Jeg bruker nesten 1 hel pose til 2 personer. (JAJA - vi spiser mye her i huset :)
Dekk deretter chipsene med ost. Bare slik at de henger sammen når osten smelter.
Deretter fordeler du kjøtt/bønnemixen over det hele. Kutt opp rødløk i tynne strimler og legg på toppen.
Sett formene i ovnen, til osten har smeltet. Det tar ikke mange minuttene. Følg godt med, for står den for lenge blir chipsene seige..... og det er ikke noe godt.
Serveres med hjemmelaget guacamole, salsa og rømme.
Enjoy! :)


Ha en strålende lørdag i regnet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar