søndag 26. juni 2011

Smoothies!

Hva er vel deiligere enn en iskald smoothie på en fin sommerdag?! (Joda.. sikkert flere ting, men GODT er det :)

Jeg bruke det ofte som et lite mellommåltid. Når jeg er sulten, men ikke sååå sulten. Fysen, kalles det :)
Mine favorittsmaker er: Skogsbær, jordbær, banan og blåbær.
Et godt tips, er å bruke frosne bær. Enten kjøper jeg frosne poser (som egentlig ikke er så gode), eller så fryser jeg den friske frukten jeg ønsker å bruke.

Du trenger:
Valgfri frukt
Yoghurt (Jeg bruker nøkkelhullsmerket vaniljeyoghurt)
Juice (Appelsin)
Banan

Putt alt i en blender og kjør til en jevn masse... sååååå enkelt, man kan jo ikke gjøre dette feil!
Selv bruker jeg bare et par spiseskjeer yoghurt, og bittelitt juice, for at den ikke skal bli for tykk. Best å drikke med sugerør.
Godt for store og små.

Bare fantasien setter grenser.
Enjoy!

1 kommentar:

  1. Mmm..Smoothies är supergott ja!

    Om man inte måste vara supersunn så kan man variera med iskrem. Choklad är favoriten såklart :)

    Prva gärna med mandelnötter också. Jodå, funkar det också :)

    mvh
    MJ

    SvarSlett