mandag 20. juni 2011

Brød

I disse lavkarbotider, er det jo så "moderne" å kutte ut hvite ting som poteter, pasta, ris og ikke minst BRØD. Jeg ville hatt store problemer med spesielt det siste.
Pr i dag spiser jeg brødmåltider opp til flere ganger hver dag. Ingen ting er nemlig bedre enn ferskt, godt brød med deilig pålegg!
Siden vi spiser masse ulike salater til middag flere ganger i uken, blir det ikke mye karbo der... men en gang i blant er det veldig godt med en skikkelig carbonara eller bolognaise :)

Til lunch i helgen, lager jeg alltid en eggerett, av et eller annet slag. Det kan være en omelett,pai eller rett og slett speilegg.
Siden jeg bestemte meg for å fjerne brødskiva under egget denne gangen, måtte jeg være kreativ. Derfor bakte jeg brønsaker i ovnen.....Og det var veldig godt.
Som vanlig, tar man det man har i kjøleskapet. Jeg brukte tomater, rødløk, paprika, olje og salt/pepper. (Urter, selvsagt).

Del alt i båter, og sett formen i ovnen med litt olje over, i ca 15 min, på 225 grader.
Det blir jo ikke enklere og bedre enn et par speilegg, bakte grønsaker, litt sprøtt i form av agurk og sukkererter og en dæsj cottage cheese. Fortreffelig.


Hvorvidt du er som meg, en karbo elsker, eller flink til å "kutte" på disse, tror jeg det aller viktigste er å spise variert. Og der jeg har mitt på det rene, uansett!

Tenkte at jeg denne uken skal blogge om mine sommerdessert favoritter..... dere får hvit sjokolademousse, en lett brødpudding med friske bær, hjemmelaget is, ostekake med bringebær (en rosa variant, altså).


Dere får ha en fin,fin mandagskveld ! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar