tirsdag 18. oktober 2011

Bolognara - min favoritt!

Jeg og mannen min blir aldri enige om hvilken pastarett som er den beste. Jeg liker carbonara og han liker bolognese. Den ene med fløtesaus og den andre med tomatsaus.
Jeg så meg derfor nødt til å slå disse sammen til en NY  bolognara.
Til min bolognara trenger du:

Kyllingkjøttdeig
Løk
Hvitløk
Kyllingbuljong (flytende)
Chili
1/2 bx tomater
1/2 pk fløte
Sopp (ta den typen du har)
basilikum
parmesan
pinjekjerner
Pasta (jeg bruker ofte skruer)
Gulrot
Stangselleri

Begynn med å frese finhakket gulrot, selleri, løk, hvitløk og chili i en gryte. Det skal bare bli blankt, ikke få farge. Ha så over den halve boksen med de hakkede tomatene, og litt kyllingbuljong. La dette koke litt opp, og ha over fløten . La gruta putre på lav varme. Smak til med salt og pepper.
Stek opp sopp og kjøttdeig, og ha over i sausen.
Er du litt råflott, steker du litt bacon nå......
Kok pastaen, og la vannet renne av. Behold litt i kjelen.
Bland pasta og kjøttsaus i pastakjelen.
Legg opp på dype tallerkner, dryss over masse parmesan, pinjekjerner og litt frisk basilikum.

Jeg pleier å toppe med noen sukkererter, for crunch... og noen tomatbåter.

Ingenting slår en god pastarett!
 Enjoy :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar