lørdag 11. august 2012

Sushi-time!

Jeg er ganske ny når det kommer til hjemmelaget sushi og maki. Heldigvis trenger man ikke være noen ekspert for å få dette til å smake godt. Det SER kanskje ikke ut som det jeg pleier å få servert når jeg er ute å spiser  - men hva gjør vel det.


I dag blir det sen middag, og da er et utvalg av "interessante" biter helt perfekt!
Bare fantasien og kjøleskapet setter grenser for hva du kan pakke inn i en maki rull. Og i dag skal jeg lage mine favoritter. Til all maki trenger man tradisjonenn tilberedt ris og tang, så under skriver jeg bare ingrediensene til fyllet. Husk sesamfrø i risen !


Spicy shrimp maki (kun fyll)

Reker
Majones
Vårløk
Sur/søt saus
Frisk koriander
Sitron

Bruk en god kniv og finhakk reker, og vårløk. Bland sammen litt majones og sur/søt saus. Man trenger kun litt, slik at rekene og løken henger sammen, Det skal ikke flyte. Finhakk korianderen og bland sammen med noen dråper sitronsaft.

Laks og avokado (kun fyll)

Salmalaks
Vårløk
Avokado
Lime
Sukkererter

Mos avokadoen med en gaffel, bland med limesaft, salt og pepper. Smør denne skremen utover risen, legg på strimler med laks sammen med vårløk og sukkererter.




For dere som enda ikke har turt å prøve dette: Kom igjen! Kjempe gøy og ikke minst, hyggelig å gjøre sammen.

Enjoy! :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar