mandag 21. november 2011

Smakfulle tips!


Jeg elsker førjulstid.... kanskje mer enn selve julen. Det er noe med denne ventingen, pyntingen og spenningen.
Vi lager alltid mye kaker, og div julegodis. Min favoritt er kanskje karamell... og kokosmakroner. Dog er det litt tidlig å starte med dette, men jeg fikk et genialt tips fra en venninne(Takk, Volpe! ),og dette skal jeg lage : Kakao på pinne!
I fjor fant jeg et slikt produkt på butikken, men det kan ikke måle seg med den hjemmelagede varianten. Dessuten er de jo nydelige å gi bort - pakk dem inn fint, og vips en fin liten oppmerksomhet.

Til sjokolade på pinne trenger du:

Mørk sjokolade (Kjøp god sjokolade!)
Melis
Marshmallows (mini)
Ispinner, eller andre passende pinner.
Et brett med små "hull". Jeg kjøpte et minimuffinsbrett.

Start med å legge et par marshmallows i hver form. Smelt den gode sjokoladen forsiktig over vannbad. Smak til med litt melis, og evt litt appelsinjuice. Ikke få med det hvite av skallet her, det blir såå bittert.
Fyll over blandingen i en sprøytepose, hvis du har - da har du full kontroll.
Sprøyt blandingen over i formene, og bank dem lett mot underlaget, slik at sjokoladeblandingen når helt ned til bunnen.
Sett en pinne ned i hver form, og sett det kaldt.


Da gjenstår det bare å gi dem bort (Ta vare på noen selv, selvsagt), koke opp melk og nyyyyte!


Ha en fin dag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar