tirsdag 22. november 2011

Favorittingredienser

Jeg spiser salat nesten hver eneste dag!
Kjedelig, sier du.... nei, nei, nei - langt i fra. Dette er en rett man kan variere i det uendelige. Likevel har jeg mine favorittingredienser, som ofte er med.
Det første jeg gjør klart er en god olje. Kjøp en GOD olivenolje, som kun skal brukes til dressing - aldri steking!
Hell litt olje i en skål, og smakssett den med: Sitronsaft, et fedd knust hvitløk, chili eller ansjosfilèt.
Pinjekjerner MÅ være med. Rist dem alltid lett i en varm/tørr stekepanne.

I motsetning til min mann, er jeg også glad i fetaost....Mmmmmmm!!!

Finnes i mange varianter, nå... finn din favoritt!!


Sikkert et kontroversiellt valg  - men jeg er kjempe glad i kidneybønner. Hvis du ikke har prøvd, så gjør det. Utrolig mettende og godt!
Hvis jeg ønsker en vegetarvariant, må jeg ha med bønner for å  bli mett nok.


Friske urter er den siste viktige ingrediensen. Ta det du har.... nesten alt funker.

Spis salat som hovedrett eller som tilbehør til kjøtt, fisk eller kylling. Undervurdert, spør du meg! :)

Enjoy - og slå dere løs!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar