mandag 16. april 2012

Vintips - mye vin for pengene!

Jeg synes stort sett de som jobber på vinmonopolet er veldig flinke til å anbefale, og tipse om viner det er verdt å smake. Ikke alltid det er like stor suksess siden "smaken er som baken", som kjent.
For en fikk jeg et tips jeg var meget skeptisk til.... Det må jeg innrømme: Mannen på polet ville jeg skulle prøve en fransk rødvin til 85 kroner!
Det er svært sjelden (aldri) jeg finner virkelig gode viner under 100-lappen.
Uansett - vinen ble med hjem og servert til en kyllingrett, med stor suksess.
Kanskje ikke vinen er av de mest kompliserte og spennende, men smaksrik og frisk er den.
Jeg anbefaler herved Dom. Bergon Les Petits Grains 2010/2011.


Har du hatt noen spennende vinopplevelser i det siste, eller gjort noen vinkupp du kan tipse om?



Enjoy :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar